В даний час існують два покоління популярних двигунів 1.2 TSI — ЕА111 і EA211. Вони схожі, але відрізняються один від одного принципово. Які проблеми бувають з ними і який двигун краще?

Двигун 1.2 TSI ЕА111 — молодший брат зменшеного в обсязі 1.4 TSI. В цілому, досить непогано себе зарекомендував. Особливо на автомобілях, де проблема з розтяжкою ланцюга і перескакуванням усунена. За великим рахунком, саме питання до приводу ГРМ були основними до цього мотору. На відміну від більш об’ємного двигуна, де блок циліндрів був чавунним, тут застосували алюміній з чавунними гільзами. Об’єм зменшили за рахунок ходу поршнів з 76.5 мм до 71 мм

Конструктивно, мотор не складний, і тому досить надійний. Але слабкі місця, часом критичні, все-таки є. Тут встановлена восьмиклапанная одновальная головка і немає системи зміни фаз газорозподілу. Правда, двигун оснащений гидрокомпенсаторами і турбіною, що видає тиск 0,6 бар. Впорскування палива – безпосередній.

Цей мотор, також як і 1.4 TSI, грішить збільшеним масляним апетитом і вібрації на холостих обертах, при непрогрітому двигуні. Також, він відрізнявся дуже довгим набором робочому температури в холодну пору року, дуже дратував багатьох автомобілістів. Двигун мав заводські індекси: ЕА111 CBZA CBZC CBZB.

Пізніше, з 2012 року, з’явився новий мотор 1.2 TSI, EA211 (CJZA, CJZB, CJZC, CJZD). У новому моторі прибрали багато надоедавших проблем. Найголовніше зміна, це збільшення кількості клапанів в два рази, головка стала 16-ти клапанний. Двигун розгорнули на 180 градусів, проти ходу руху, і тепер головка блоку циліндрів виконана з випускним колектором як одне ціле.

У систему додали регулятор фаз газорозподілу, і що теж важливо, ланцюг, яка так і не стала зразком надійності — змінили на ремінь ГРМ. Тепер питання по ГРМ були зняті. Ще в новому моторі ЕА211 вирішили питання з довгим прогріванням шляхом ускладнення конструкції термостата, у корпус якого вбудували водяну помпу.

Перший мотор 1.2 TSI, серії ЕА111, активно встановлювали, в основному, на Шкода Фабія з 2010 по 2014 роки; Фольксваген Поло (6R) c 2009, і ряд інших авто VAG. Нова генерація двигунів EA211 знайшла своє місце під капотами вже нових поколінь VW Polo і Skoda Fabia та багатьох інших моделей. Варто скасувати, що моторесурс обох двигунів, при належному обслуговуванні, прагне до позначки 250 тисяч кілометрів.

Плюси і мінуси двигуна FSI

Читайте також: