Багаті теж плачуть, або чому у Skoda з’явилися проблеми і як вони збираються їх вирішувати

За останніх десять років Skoda збільшила виробництво своїх автомобілів майже двоє до позначки 1,2 млн в рік. У найближчі сім років, до 2025 року планується досягти цифри в 2 мільйони нових авто. Причому, якщо враховувати ставку Skoda на відносно недорогі кросовери і ПОЗАШЛЯХОВИКИ, то не виключено, що цю цифру чеський виробник досягне і швидше розрахункового терміну.

Не варто забувати про зростаючу популярність гібридів та електромобілів. Геніальна платформа MQB, на якій базуються майже всі машини Skoda, дозволяє швидко налагоджувати випуск авто з будь-яким видом палива, розміру і типу кузова.

Крім збільшення обсягів виробництва, Skoda показала рекордні позначки прибутку. У минулому році виручка склала 16,6 млрд. Євро, а операційний прибуток — 1,6 млрд. Євро. А ще чеські автомобілі концерну VAG виявилося вигідніше випускати, ніж всі інші, які знаходяться під його крилом. Навіть Audi, де «накрутка» за бренд часто була дуже пристойною, поступилася з операційної маржі Skoda.

Але є і проблеми у Skoda. В основному, вони пов’язані із тиск профспілок на виробника з вимогою збільшити зарплату працівникам до рівня інших заводів концерну. Це зовсім не входить в плани чехів, так як збільшення витрат, безсумнівно, призведуть до зростання вартості автомобіля, а такому випадку вигода за ціною в порівнянні з іншими автомобілями концерну буде вже не так відчутна. Це призведе до зростання внутрішньої конкуренції між моделями, яка і так вже заважає просуванню деяких авто, так і до загального зниження попиту.

Ще, у зв’язку із зростанням обсягів виробництва компанії стало не вистачати банально заводів, вірніше їх потужностей для випуску автомобілів. І це, мабуть, головний стримуючий фактор, який може перешкодити амбітним планам Skoda досягти 2-х мільйонів авто в рік.

Більш довгостроковим вирішенням проблем з випуском автомобілів могло б стати виробництво Skoda на інших заводах VW Group в Європі, або навіть імпорт моделей з Росії, як це практикували раніше з позашляховиком Yeti. Якщо і це не спрацює, то доведеться будувати новий завод, але це час та додаткові витрати. Але точно відомо, що проблему потрібно вирішувати вже зараз.

Кросовера Skoda Karoq молодь зрізала дах

Інші матеріали Skoda: